Podania podpísané zaručeným elektronickým podpisom
Podanie urobené elektronickými prostriedkami sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne alebo prostredníctvom elektronickej podateľne ústredného portálu verejnej správy a musí byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom (podľa zákona č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise v znení neskorších predpisov) osoby, ktorá ho podáva. V tomto prípade sa nevyžaduje podpísanie dohody o elektronickom doručovaní s príslušným daňovým úradom.
Podania nepodpísané zaručeným elektronickým podpisom
Ak daňový subjekt chce doručovať správcovi dane písomnosti elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, oznámi správcovi dane údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na webovom sídle finančného riaditeľstva a uzavrie so správcom dane písomnú dohodu o elektronickom doručovaní. Dohoda obsahuje najmä náležitosti elektronického doručovania, spôsob overovania elektronického podania a spôsob preukazovania doručenia. Dohodu o elektronickom doručovaní je potrebné podpísať osobne na príslušnom daňovom úrade do konca roka 2013.
Elektronická podateľňa
Elektronickú adresu elektronickej podateľne zverejňuje finančné riaditeľstvo na svojom webovom sídle, ako aj na webovom sídle ústredného portálu verejnej správy.
Účinnosť
Ustanovenie upravujúce povinnosť doručovať finančnej správe podania elektronickými prostriedkami nadobúda účinnosť od 1.1.2014.
Dôsledky
Ak osoba uvedená v § 14 daňového poriadku nemá k 1. 1. 2014 uzatvorenú dohodu o elektronickom doručovaní alebo nevlastní zaručený elektronický podpis a doručí písomnosť osobne alebo do zápisnice u správcu dane, správca dane bude považovať túto písomnosť za nedoručenú v ustanovenej lehote.