„Ustanovenie § 11 ods. 4 písm. l) ZoOZ jasne definuje kompetenciu obecného (mestského) zastupiteľstva tým, že mu priznáva právo zakladať a zrušovať obchodné spoločnosti a schvaľovať zástupcov obce do ich štatutárnych orgánov. V tomto rozsahu tvorí teda vôľu obce obecné zastupiteľstvo.
Obecné zastupiteľstvo priamo nevymenúva konateľov obchodných spoločností, čo je zrejmé z toho, že citované ustanovenie hovorí len o „schválení zástupcov obce“. Inými slovami, úlohou obecného zastupiteľstva je vytvoriť vôľu obce tak, aby bolo jasné, koho si obec želá ustanoviť do funkcie konateľa ňou založenej obchodnej spoločnosti. V konečnom dôsledku sú to poslanci, ktorých hlasovanie treba považovať za odzrkadlenie vôle obyvateľov obce v uzneseniach obecného zastupiteľstva. Následne takto vytvorenú vôľu obce potom navonok prejavuje starosta obce ako orgán obce, ktorého úlohou je robiť právne úkony v menej právnickej osoby. Obdobne to platí aj pre primátora mesta a uznesenia prijaté mestským zastupiteľstvom.
Pokiaľ sa má pôsobnosť valného zhromaždenia vykonávať prijímaním písomných rozhodnutí jediného spoločníka, je úlohou starostu (primátora), aby prejavil, a tým aj priamo realizoval vôľu obce (mesta) podpísaním rozhodnutia jediného spoločníka obchodnej spoločnosti založenej obcou. Pri vymenúvaní ale aj odvolávaní konateľov je preto jeho povinnosťou postupovať v súlade s uznesením obecného (mestského) zastupiteľstva. Prirodzene z koncepcie tvorby a prejavu vôle obce a mesta tiež vyplýva, že pokiaľ obecné alebo mestské zastupiteľstvo nevytvorí žiadnu vôľu v súvislosti s odvolaním určitej osoby z funkcie konateľa obchodnej spoločnosti založenej obcou alebo mestom, nemôže starosta a primátor prijať rozhodnutie, ktorým prejaví takúto neexistujúcu vôľu.“ zdroj: rozhodnutie KS Trnava, sp. zn. 32Cob/29/2022