Vymáhanie nezaplateného poistného od poisťovne

Vymáhanie nezaplateného poistného od poisťovne – Ako postupovať pri odmietnutí plnenia

Ak došlo k poškodeniu Vášho motorového vozidla a poisťovňa Vám odmieta vyplatiť celé poistné plnenie alebo zdržuje jeho úhradu, pomôžeme Vám s jeho vymáhaním. Naša advokátska kancelária zabezpečí najmä:

  • Dôkladnú analýzu zmluvy o havarijnom poistení a Vašich nárokov,
  • Mimosúdne rokovania s poisťovňou, úradmi a inými inštitúciami
  • Vypracovanie a podanie predžalobnej výzvy na úhradu poistného plnenia od poisťovne
  • Prípravu žaloby / návrhu na vydanie platobného rozkazu a zastupovanie v prípadnom súdnom konaní.

Kontaktujte nás!

Ak máte záujem o vymáhanie pohľadávky voči poisťovni, neváhajte nás kontaktovať na recepcia@akmv.sk

Prečítajte si aj:

Postup uplatňovania nárokov voči poisťovni

Podľa § 788 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej ako „OZ“): „Poistnou zmluvou sa poistiteľ zaväzuje poskytnúť v dojednanom rozsahu plnenie, ak nastane náhodná udalosť v zmluve bližšie označená a fyzická alebo právnická osoba, ktorá s poistiteľom poistnú zmluvu uzavrela, je povinná platiť poistné.“

V prvom rade je potrebné nahlásiť poisťovni, že došlo k poistnej udalosti, pri ktorej bola spôsobená škoda na Vašom motorovom vozidle. Náklady vynaložené na opravu motorového vozidla si následne môžete uplatniť u poisťovne.

Podľa § 799 ods. 2 OZ: „Kto má právo na plnenie, je povinný bez zbytočného odkladu poistiteľovi písomne oznámiť, že nastala poistná udalosť, dať pravdivé vysvetlenie o jej vzniku a rozsahu jej následkov a predložiť potrebné doklady, ktoré si poistiteľ vyžiada. Poistné podmienky mu môžu uložiť aj ďalšie povinnosti.“

Poisťovňa vykoná šetrenie poistnej udalosti, v závere ktorého Vám písomne oznámi, či poskytne poistné plnenie a ak áno, v akej výške.

Podľa § 797 ods. 1 OZ: „Právo na plnenie má, pokiaľ nie je v tomto zákone alebo v poistných podmienkach ustanovené inak, ten, na ktorého majetok, život alebo zdravie, alebo na ktorého zodpovednosť za škody sa poistenie vzťahuje (poistený).“

Podľa § 797 ods. 2 OZ: „Právo na plnenie vznikne, ak nastane skutočnosť, s ktorou je spojený vznik povinnosti poistiteľa plniť (poistná udalosť).“

Podľa § 797 ods. 3 OZ: „Plnenie je splatné do pätnástich dní, len čo poistiteľ skončil vyšetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Vyšetrenie sa musí vykonať bez zbytočného odkladu; ak sa nemôže skončiť do jedného mesiaca po tom, keď sa poistiteľ o poistnej udalosti dozvedel, je poistiteľ povinný poskytnúť poistenému na požiadanie primeraný preddavok.“

Podľa § 797 ods. 4 OZ: „Ak poistiteľ odmietol plniť čo i len z časti, je povinný uviesť dôvod neplnenia alebo zníženia plnenia; tento dôvod nie je možné dodatočne meniť.“

Ak Vám poisťovňa poistné plnenie neprizná (alebo prizná, no v zníženej sume), likvidátor poistnej udalosti je povinný v oznámení uviesť presné dôvody (s odkazom na konkrétne ustanovenia zákona, poistnej zmluvy alebo všeobecných obchodných podmienok) nepriznania alebo krátenia poistného plnenia. Tieto dôvody nie je možné dodatočne meniť.

Proti neposkytnutiu poistného plnenia možno podať návrh na vydanie platobného rozkazu, aby Vám poisťovňa zaplatila peňažnú sumu, ktorú ste si u nej pôvodne uplatňovali. Ak Vám poisťovňa zaplatí len časť požadovanej sumy, platobným rozkazom možno dosiahnuť zaplatenie zvyšku. Popri peňažnej sume v hodnote poistného plnenia sa možno domáhať aj úrokov z omeškania.

Referencie od klientov

Touto cestou by som sa chcela poďakovať pani advokátke JUDr.Veronike Michalíkovej, MBA a spoločnosti AKMV za profesionálny, zodpovedný a ľudský prístup pri riešení môjho prípadu, ktorý som považovala už za stratený vplyvom vonkajších okolností a za jeho úspešné dotiahnutie do kladného konca. Na základe svojich skúseností a vytrvalosti firmy, AMKV advokátsku kanceláriu, s.r.o. ju vrele odporúčam a ešte raz ďakujem za poskytnuté služby.

doc. RNDr. Alena Dubcová, CSc.

V mene Indonézskeho Veľvyslanectva v Bratislave, by som sa Vám chcela úprimne poďakovať za Vaše služby. Nachádzali sme sa v časovej tiesni kedy naša pani diplomatka odchádzala hneď v pondelok ráno, o to viac si ceníme Vašu ochotu prijať a vybaviť jej žiadosť aj napriek neskoršiemu času na konci týždňa. Tešíme sa na úspešnú spoluprácu.

Ramadhatun K. Nugraheny VEĽVYSLANECTVO INDONÉZSKEJ REPUBLIKY

Veľmi milé prekvapenie je pre mňa nadštandardná rýchlosť a profesionalita, s ktorou som sa u Vás stretla. Oceňujem aj snahu poradiť. Uľahčili ste mi život :) Veľká vďaka a určite sa opäť obrátim na Vás, keď budem v budúcnosti potrebovať riešiť akýkoľvek preklad, či apostiláciu.

Mgr. Janka Bittó Cigániková, MBA poslankyňa NR SR
252 hodnotení na Google
4,9

Otázky z poradne

Obmedzenie / zbavenie svojprávnosti – právna poradňa

Prečítajte si právnu poradňu - Vaše otázky a odpovede k obmedzeniu / zbaveniu svojprávnosti určitej osoby na právne úkony.

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ

Vady na vozidle – možnosti vrátenia kúpnej ceny

Od 1.7.2024 je účinná nová úprava zodpovednosti za vady podľa Občianskeho zákonníka, viac si prečítate v našom článku: Zodpovednosť za...

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ

Vrátenie daru

Právna poradňa k otázkam, aké sú možnosti požadovať vrátenie daru zo strany darcu aj obdarovaného.

PREČÍTAŤ ODPOVEĎ
Zobraziť všetky z rovnakej kategórie